Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok


Spoločnosť:
Pavol Krajňák Bajkalská 4860/5 Prešov 08001
IČO : 37254839, DIČ 1043159744, neplatca DPH
Registrácia: Okresný úrad v Prešove, reg. č.: 2018/010376-2 Živnost. register č.: 707-17912 OÚ Prešov

Orgán dozoru a dohľadu:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1  
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa 
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 051/772 15 97
fax č. 051/772 15 96
email: info@soi.sk
 
I. Všeobecné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (VOP) upravujú všetky kúpne zmluvy a z nich vyplývajúce a s nimi súvisiace práva a povinnosti medzi spoločnosťou Pavol Krajňák
Bajkalská 4860/5 Prešov 08001 (ďalej len predávajúci) a jeho zákazníkmi (ďalej len kupujúci) pri dodávkach tovaru a ďalšieho tovaru na základe jeho objednávky.
2. VOP sú záväzné pre všetkých zákazníkov, t. j. pre fyzické osoby a právnické osoby. Všetky vzťahy medzi predávajúcim a zákazníkom, ktoré nie sú týmito všeobecnými obchodnými podmienkami upravené, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. V prípade, ak je zákazník spotrebiteľom v zmysle ustanovenia § 52 ods. 3 Občianskeho zákonníka (ak zákazník nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti), riadia sa vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka t.j. Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
3. VOP nadobúdajú platnosť dňom ich zverejnenia na internetových stránkach predávajúceho www.domovaskola.sk, predávajúci si vyhradzuje právo tieto všeobecné obchodné podmienky kedykoľvek upraviť.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
 
II. Kúpna zmluva
 1. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy, na základe ktorej predávajúci dodá kupujúcemu objednaný tovar (ďalej len "Kúpna zmluva") dochádza na základe návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy, ktorým je záväzná objednávka kupujúceho a zároveň písomného prijatia návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho.
2. Prijatím návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy sa rozumie písomné vyhlásenie predávajúceho adresované kupujúcemu, v ktorom predávajúci potvrdzuje, že návrh kupujúceho na uzavretie Kúpnej zmluvy prijíma. Pre zamedzenie akýchkoľvek pochybností, za prijatie návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy nie je možné považovať automaticky vygenerovaný e-mail ohľadne prijatia objednávky pod konkrétnym číslom, ale až následný e-mail s faktúrou, ktorým predávajúci kupujúcemu potvrdí, že objednaný tovar dodá. Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku kupujúceho na tovar v prípade, že predávajúci nie je schopný dodať tovar z dôvodu jednak vypredania alebo v pri omyloch v kúpnej cene, ktorá je uvedená v e-shope.
 
III. Objednávka tovaru
1. Zákazník môže objednávku zaslať poštou, telefonicky, e-mailom alebo prostredníctvom elektronického obchodu www.domovaskola.sk.
2. Zákazník musí uviesť v objednávke nasledovné údaje:
   a) obchodné meno alebo priezvisko, sídlo/bydlisko, IČO, DIČ, kontakt (telefón, e-mailovú adresu), kód objednávaného tovaru
   b) množstvo objednávaného tovaru,
   c) adresu miesta dodania tovaru, ak toto miesto nie je totožné s adresou sídla/bydliska kupujúceho,
3. Po prijatí objednávky predávajúci skontroluje, či je požadovaný tovar na sklade v dostatočnom množstve. So skutočnosťou, ak požadovaný tovar nebude na sklade v  požadovanom množstve alebo jeho dodanie bude možné realizovať v dlhšom dodacom termíne upozorní kupúceho mailom alebo telefonicky. K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi oboma zmluvnými stranami v tomto prípade dôjde až po upresnení ponuky zo strany predávajúceho.
4. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s nimi.
5. Fotografie používané na internetovom obchode www.domovaskola.sk sa môžu líšiť od skutočnosti v detailoch. Za vzniknuté nezhody nepreberáme zodpovednosť.
 
IV. Predajná cena tovaru, splatnosť a platobné podmienky
1. Cena tovaru je určená aktuálnym cenníkom, pričom cena sa zobrazuje na stránke samotného výrobku na adrese www.domovaskola.sk. Predávajúci nie je platca DPH. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar v kúpnej cene a množstve v deň odoslania objednávky, okrem zjavných omylov v kúpnej cene. O týchto skutočnostiach bude kupujúci informovaný ihneď po spracovaní objednávky predávajúcim. Ak kupujúci nesúhlasí so zmenami  v predajnej cene alebo množstve tovaru môže odstúpiť od zmluvy.
2. Cenu za dodaný tovar je kupujúci povinný uhradiť, pričom je možnosť uplatniť bezhotovostné alebo hotovostné spôsoby platby.
a) Platba na dobierku – tovar uhrádzate až pri jeho prevzatí doručovateľovi alebo kuriérovi prepravnej spoločnosti, prípadne na pobočke Z-POINT.
b) Platba na základe faktúry – faktúru je potrebné uhradiť, po pripísaní úhrady na účet predajcu, predajca odošle objednaný tovar. Po dohode resp. pri pravidelných nákupoch je možné tovar nakupovať so 7 dňovou splatnosťou.
3. Cena za tovar je splatná do dátumu, uvedeného na daňovom doklade (faktúra), ktorý kupujúcemu vystaví predávajúci. Kupujúci je povinný uhradiť všetky záväzky voči predávajúcemu podľa pravidiel stanovených v týchto všeobecných obchodných podmienkach, pokiaľ nemá písomne dohodnuté individuálne platobné podmienky. V prípade, ak kupujúci prekročí stanovenú dobu splatnosti je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej čiastky za každý, aj začatý deň prekročenia doby splatnosti.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo vyžadovať od kupujúceho, ktorý má neuhradené záväzky po lehote splatnosti alebo mal takéto záväzky opakovane v minulosti, platbu v hotovosti pri dodaní tovaru. V prípade, ak kupujúci túto podmienku neakceptuje, vyhradzuje si predávajúci právo dodať mu objednaný tovar až po vyrovnaní všetkých záväzkov.
 
V. Dodanie tovaru a dodacie podmienky
1. Dodanie tovaru na jedno miesto dodania je pre zákazníka, ktorého suma za tovar u jednej objednávky je rovná alebo vyššia ako 49 €, je bezplatné. Poštovné sa zobrazí pri zadávaní objednávky a bude odrátané pri vystavení faktúry. V prípade, ak suma za tovar je nižšia ako 49 € bude predávajúci účtovať poštovné podľa cenníka poštovného uvedeného na stránke www.domovaskola.sk.

2. Balné sa neúčtuje.
3. Predávajúci expeduje objednaný tovar, ktorý je skladom v požadovanom množstve najneskôr do 2 pracovných dní od prijatia objednávky v prípade, že objednávka bude predávajúcemu doručená v pracovné dni do 19:00 hodiny. Pri dodaní tovaru, ktorý nie je skladom v dostatočnom množstve bude zákazník informovaný tak ako to je uvedené v odseku pojednávajúcom o objednávke tovaru.
4. Kupujúci je povinný predávajúceho neodkladne písomne informovať o akejkoľvek zmene miesta dodania tovaru alebo osoby oprávnenej k prevzatiu tovaru. Predávajúci nezodpovedá za škodu spôsobenú nesprávnym alebo oneskoreným dodaním tovaru, ak bola spôsobená porušením povinností zákazníka podľa tohto článku. Zodpovednosť za dodávaný tovar prechádza na kupujúceho momentom jeho prevzatia.
5. Predávajúci vystaví zákazníkovi daňový doklad - faktúru, ktorú kupujúcemu odovzdá pri predávaní tovaru. V prípade, ak faktúra obsahuje nesprávne alebo neúplné údaje, je kupujúci oprávnený do dátumu splatnosti faktúru vrátiť – preukázateľným spôsobom doručiť kupujúcemu. V prípade rozdielu v cene kupujúcemu vzniká povinnosť splatnosti podľa novo vystavenej faktúry.
6. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
 
 VI. Reklamácie a záručná doba, storno
1. Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať balenie zásielky a v prípade poškodenia nemusí prebrať zásielku. Po prevzatí zásielky od prepravnej spoločnosti je kupujúci povinný skontrolovať objednané množstvo a kvalitu dodávaného tovaru. Nesprávne množstvo a zjavné chyby tovaru pri dodávke je kupujúci povinný reklamovať písomne ihneď, najneskôr však do 24 hodín od prebratia tovaru a nahlásiť emailom alebo telefonicky.
2. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len od predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo od predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si v zmysle platnej legislatívy reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl.  Občianskeho zákonníka. V reklamácií je zákazník povinný chyby popísať, poprípade uviesť, ako sa prejavujú. Reklamácie je možné nahlásiť mailom na domovaskola@domovaskola.sk, prípadne telefonicky.
3. Ak kupujúci je spotrebiteľ na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Ak kupujúcim nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.
4. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
 a) k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru, zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním.
 b) používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
 c) vady spôsobené pri preprave zásielky.
5. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k ďalšiemu poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru). Tovar posielajte späť na adresu: Pavol Krajňák, Bajkalská 4860/5, 08001 Prešov .
6. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie.
7. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
8. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. Právo vrátiť tovar musí zákazník uplatniť písomne najneskôr posledný deň stanovenej lehoty. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. Tovar neposielajte na dobierku inak nebude tovar prevzatý. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. 
9. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru. 
10. Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku.
11. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
12. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
13. Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je .info@soi.sk
14. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.: ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 €, ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma je dostupná na internetových stránkach:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK

Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.1.2021.